1
Home > Nieuws > Een kijkje achter de schermen bij woningcorporatie Parteon

Een kijkje achter de schermen bij woningcorporatie Parteon

Februari 2018

Op uitnodiging van Odette Molenaar, Teammanager Dagelijks Onderhoud bij Parteon, loopt InterWork Adviseur Woningcorporaties Rianne Schellevis een dag mee om verder kennis te maken met de organisatie, medewerkers, werkprocessen en achtergronden.

 

Ontmoeting met Teammanager Planmatig Onderhoud Paul

Paul vertelt Rianne over Parteon en zijn afdeling, de verschillende rollen die hij aanstuurt en de ontwikkelingen bij Parteon op het gebied van duurzaamheid, kwaliteit en klanttevredenheid. De rol van Opzichter is bijvoorbeeld veranderd, de Opzichter is verantwoordelijk voor een gebied op Dagelijks Onderhoud, Mutatie en Planmatig Onderhoud. Paul geeft de opzichters ruimte, tijd en aandacht zodat zij kunnen groeien in de nieuwe rol en zich deze functie eigen kunnen maken.

 

Met Wendy van het KIC meeluisteren

Het KIC (Klanten Informatie Centrum) is verantwoordelijk voor het eerste contact met bewoners, klanten, kandidaat huurders, aannemers, zakelijke relaties en bezoekers. Alle vragen komen bij het KIC binnen, hiervoor is ervaring en kennis van de processen en technische zaken nodig. De gesprekken die Wendy vandaag voert met bewoners gaan over het huren van een nieuw huis, vragen bij het invullen van een formulier, het inplannen van afspraken, een lekkende kraan en nog heel veel meer. Vanuit het KIC wordt, wanneer nodig, doorverwezen naar de juiste afdeling.  

 

Op eindinspectie met Opzichter Edwin

De woning is bijna leeg en er worden duidelijke afspraken gemaakt. Petje af voor Edwin die op een rustige en bekwame manier de belangen, van zowel de bewoners als van Parteon, weet te behartigen en het proces in goede banen leidt.

 

Werkvoorbereider Aart en ontelbaar veel sleutels

Rianne is in gesprek met Aart over het reparatieverzoekenproces. Aart heeft jarenlang als Vakman gewerkt en nu als Werkvoorbereider op kantoor, dagelijks is hij bezig met de voorbereiding en het plannen van alle reparatieverzoeken. De goede samenwerking met het KIC en vraagbaak zijn voor technische vragen is hier duidelijk zichtbaar. Rianne is verbaasd: "Ik heb nog nooit zoveel sleutels bij elkaar gezien en dan ook nog zo netjes geordend!"

 

De mutaties van Werkvoorbereider Che 

Che is verantwoordelijk voor het mutatieproces, hij verwerkt 1000 tot 1100 mutaties per jaar! Hierbij is het belangrijk om systematisch te werken, alle betreffende afdelingen op de hoogte te houden en de workflow te continueren.

 

Op pad met Vakman Jelle

De dag wordt afgesloten met een rondje met Jelle, hij werkt als Vakman en gaat iedere dag bij bewoners en/of woningen langs voor reparatieverzoeken en mutaties. Dit kan van alles zijn, van het vervangen van een rubber in een kraan tot het repareren van een brievenbusslot en het leeghalen van een woning. Als Vakman kom je elke dag bij de mensen thuis en kom je weer nieuwe zaken tegen die je mag oplossen, dat maakt het werk persoonlijk en afwisselend.

 

 

 

Delen via: