1
Home > Nieuws > Een kijkje in het leven van de communicatieadviseur van Staedion

Een kijkje in het leven van de communicatieadviseur van Staedion

November 2018

 

Eerst even testen hoe het met jouw Haagse kennis gesteld is, hoe gaat het? 

“Rustâgh!”

Vertel, hoe is dat communicatieadviseur bij Staedion? 

“Erg veelzijdig en afwisselend. Dat maakt het werk ook erg leuk! Het ene moment ben ik bezig met een persvraag en het andere moment met een interne campagne. Als communicatieadviseur ben je zowel intern als extern gericht. Voor collega’s een sparringpartner. Ik adviseer én voer uit. En met de blik naar buiten houd ik mij bezig met de reputatie van de organisatie. Wat zijn potentiële issues en welk nieuws kunnen we promoten?”

 

Waar houd jij je vooral mee bezig?

“De afgelopen periode ben ik op meerdere vlakken actief geweest. Zo was ik betrokken bij de campagne voor de allereerste duurzaamheidsprijsvraag van Staedion. Daarbij daagt Staedion haar huurders uit om duurzame ideeën in te sturen die samen ontwikkeld kunnen worden. Daarnaast ben ik als communicatieadviseur betrokken bij de interne campagne over de nieuwe privacywet. Daar staat de bewustwording van collega’s centraal. Hoe deel je veilig informatie? Wat zijn de do’s en don’ts als het gaat om privacy?”

 

Wat vind je het leukste in je baan? 

“Dat is toch wel de afwisseling. Een communicatieadviseur staat midden in de organisatie. Ik krijg van alle organisatieonderdelen wel iets mee. De uitdaging is om bij elke vraag vanuit de organisatie de juiste communicatieaanpak te bedenken. En het leukste vind ik om het dan ook uit te voeren. Is het doel helder? Om welke doelgroep(en) gaat het? Wat is het verhaal? En welke middelen passen daarbij?”

 

Wat vind je de grootste uitdaging?

“Soms komt er een last-minute een verzoek om mee te denken of te doen. Dan is het een uitdaging om in korte tijd tóch de kwaliteit te leveren die we van te voren voor ogen hebben.”

 

Wat is Staedion voor een organisatie? 

“Staedion is de grootste sociale verhuurder in Den Haag. In de basis levert Staedion voor 1 op de 7 (!) huishoudens in Den Haag een woning. Maar het gaat veel verder dan dat. Het overgrote deel bestaat uit de dienstverlening rondom die woning. De klantbelofte ‘Samen maken wij een eigen thuis bereikbaar’ is iets dat als een rode draad door de hele organisatie heen loopt. Samen met collega’s. Samen met partners. Samen met bewoners.”

 

Waarom werk je via InterWork? 

“InterWork is voor mij geen gewoon ‘bemiddelingsbureau’, maar eerder een netwerkpartner. De persoonlijke benadering door de adviseurs van InterWork is uniek. En last but not least: de administratieve kant (toch nooit het leukste onderdeel) is top geregeld!”


Wat heb je hiervoor gedaan? 

“Als zelfstandig communicatieadviseur ben ik zo'n acht jaar bezig. De profit en non profit sector ken ik inmiddels goed. De afgelopen jaren heb ik als communicatieadviseur opdrachten gedaan voor de gemeente Veenendaal, de NS, woningcorporatie Mitros. Maar ik heb twee jaar geleden bijvoorbeeld ook de communicatie bij InterWork onder handen genomen” zegt hij met een knipoog.

 

Wat is kenmerkend voor InterWork volgens jou?

“Persoonlijke aandacht staat op nummer één. En dat is in alles doorgevoerd. Van website, Open Days tot de intake met een adviseur van InterWork.”


Heb je een (werk) motto? 

“Luisteren. Daar start het voor mij mee. Het stellen van de juiste vragen én goed luisteren is in mijn ogen vaak het halve werk voor goede communicatie.” 

 

Waarom zou je mensen aanraden om bij een woningcorporatie te gaan werken? 

“Als je op zoek bent naar een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol én impact, dan raad ik je het werk bij een woningcorporatie absoluut aan. Je aanstaande collega’s kenmerken zich ook door gedrevenheid, hartelijkheid en toegankelijkheid.”

 

Jij?

Wil jij net als Ralph impact maken en werken met gedreven, hartelijke en toegankelijke collega's?  Bekijk hier de vacatures en solliciteer direct!

Delen via: